Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

Autor: Michał Mirek

Zdjęcia: Konrad Czernicki

 

 

 

Czasy, gdy auta segmentu B służyły jedynie do ekonomicznego przewożenia pasażerów i bagażu minęły bezpowrotnie. Dziś, zwłaszcza w tej klasie pojazdów rywalizacja jest szczególnie zacięta. Niskie zużycie paliwa nie wystarczy by samochód spodobał się kierowcom. Auto musi mieć w sobie coś wyjątkowego. Coś, co przyciągnie uwagę i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Co tak naprawdę decyduje o tym, że niektóre auta biją rekordy popularności a inne okazują się totalną porażką producentów? Postaram się znaleźć odpowiedź na to pytanie w teście Peugeota 207 –samochodu najchętniej kupowanego przez europejczyków w 2007r.

 

 

Funkcjonalność po francusku

Peugeot 207 to przede wszystkim niebanalna stylistyka. Na tle stonowanych i dość konserwatywnych aut niemieckiej czy japońskiej konkurencji samochód wygląda bardzo efektownie. Nie sposób odmówić mu wyjątkowego charakteru typowego dla aut francuskich. Zwłaszcza przednia część pojazdu, z olbrzymim wlotem powietrza i dużymi światłami przyciąga uwagę. Środek auta jest o wiele bardziej stonowany. Materiały zastosowane do wykończenia kabiny są dobrej jakości, jednak całości brakuje nieco wyrafinowania. Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy i pasażerów to i w tym przypadku Peugeot 207 niczym szczególnym się nie wyróżnia. Miejsca jest mniej więcej tyle ile w większości aut z segmentu B. Z przodu wygodną pozycję znajdzie dla siebie każdy, natomiast na tylnej kanapie wysokim pasażerom może brakować nieco miejsca na nogi. Dobrze rozwiązano problem przestrzeni bagażowej. Kanapa dzielona w systemie 2/3 - 1/3 pozwala na odpowiednie skonfigurowanie wnętrza pojazdu stosownie do własnych potrzeb. Zadanie ułatwia całkowicie płaska podłoga, którą otrzymujemy po złożeniu tylnych siedzeń. Całość jest dobrze zaprojektowana i funkcjonalna, jednak podobny standard oferują także inni producenci. Co zatem wyróżnia Peugeota 207?

 

 

Komfort przede wszystkim

Odpowiedzią jest specyficzny charakter tego auta. Mam na myśli nie tylko wyrafinowaną stylistykę, ale także przyjemność płynącą jazdy. Podróżowanie Peugeotem to przede wszystkim relaks. Zastanawiacie się jak to możliwe w samochodzie tej klasy? Już wyjaśniam. Wszystkie mechanizmy, poczynając od wspomagania kierownicy a kończąc na sprzęgle i dźwigni zmiany biegów działają nieprawdopodobnie lekko. W ich obsługę nie wkłada się praktycznie żadnego wysiłku. Początkowo taki stan rzeczy lekko mnie irytował. To dobre dla kobiet – stwierdziłem po pierwszej przejażdżce. Dopiero wraz z kolejnymi kilometrami zacząłem doceniać zalety takiego rozwiązania. Po spędzeniu za kierownicą ponad czterech godzin i pokonaniu blisko 350 km trasy byłem bardzo pozytywnie zaskoczony możliwościami tego samochodu. Początkowo spodziewałem się, że przejechanie takiej drogi w niewielkim aucie z silnikiem 1,4 nie będzie niczym przyjemnym. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna, wystarczyło tylko nieco dopasować styl jazdy do temperamentu Peugeota. Gdy zrezygnowałem z wyciskania z niewielkiego silnika maksimum możliwości i przestałem zwracać uwagę na wyprzedzające mnie co jakiś czas pojazdy zrozumiałem, na czym polega przyjemność z jazdy wg. francuskich konstruktorów. Nie chodzi o dostarczanie adrenaliny, ale o coś zupełnie przeciwnego: jazda małą 207-ką działa na kierowcę odprężająco. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności. Nawet, gdy z dużą prędkością wjedziemy na wyboistą nawierzchnię nie ma mowy o wyrywaniu kierownicy z rąk czy podskakiwaniu auta. Ten samochód po prostu płynie po drodze.

 

              

 

Oszczędny i bezpieczny

Kolejna cecha, która dobrze wpływa na samopoczucie kierowcy to niskie zużycie paliwa. Testowany przeze mnie egzemplarz wyposażony był w silnik diesla 1,4 HDi o mocy 70KM, dla którego producent deklaruje spalanie na poziomie 4,4 l w cyklu mieszanym. Podczas jazdy testowej poza miastem osiągnąłem wynik 4,1l. Jest to bardzo dobry rezultat, zważywszy na fakt, że podróżowałem w 3 osoby z dość dużym bagażem. Jedynym minusem tego silnika jest słaba dynamika. Wyprzedzanie innych pojazdów przy prędkości ok. 100 km/h wymaga redukcji biegu i wciśnięcia gazu w podłogę. Dopiero wówczas auto zaczyna pomału nabierać przyspieszenia. Wiadomo, że Peugeot 207 nie jest stworzony do szybkiej jazdy. Jednak mimo wszystko 70KM to zbyt mało, zwłaszcza gdy jedziemy z kompletem pasażerów. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się zakup auta z wysokoprężnym silnikiem 1,6 HDi o mocy 90 KM.
Obok komfortu i funkcjonalności producent postawił także na bezpieczeństwo. W przeprowadzanym w 2006r. teście zderzeniowym NCAP Peugeot 207 uzyskał bardzo dobry wynik. Najlepiej oceniono bezpieczeństwo kierowcy i pasażera - pięć gwiazdek, oraz ochronę dzieci - cztery gwiazdki. Nieco gorzej wypadła ochrona pieszych, gdzie auto zdobyło tylko trzy gwiazdki.

 

         

 

Recepta na sukces

Przyszedł czas by odpowiedzieć na postawione na wstępie pytanie: Jaka jest recepta na rekordową popularność w segmencie B? Rozwiązanie wcale nie jest proste, ponieważ jak zwykle w takich przypadkach na sukces Peugeota 207 złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim producentowi udało się zerwać z wizerunkiem samochodów kapryśnych i awaryjnych. Dziś auta tej marki są równie dobrze wykonane jak auta japońskie czy niemieckie. Są tak samo praktyczne i niezawodne. Dodatkowo oferują coś, czego brakuje konkurencji: niebanalny design, oraz komfort jazdy, który pozwala właścicielowi poczuć się wyjątkowo. Nie ma chyba drugiego równie wygodnego samochodu w tej klasie i w tym przedziale cenowym. Moim zdaniem to właśnie połączenie funkcjonalności i francuskiego stylu sprawiło, że Peugeot 207 odniósł sukces.

 

Zapraszamy do komentowania testu na forumsamochodowe.com.

 

 

Dane techniczne Peugeot 207 1.4 HDi Millesim
Silnik turbodiesel, R4, 16 zaw.
Typ zasilania paliwem bezpośredni Common Rail
Pojemność 1398 cm³
Moc maksymalna 50 kW (70 KM)
Maks. moment obrotowy 160 Nm, 2000 obr/min
Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa
Zbiornik paliwa 50 l
Napęd napędzane koła przednie
Wymiary (./szer./wys.) 4030 x 1748 x 1502 mm
Masa własna / ładowność 1245 / 462 kg
Pojemność bagażnika 270 l
Spalanie: miasto/trasa/średnie  5,1 / 3,7 / 4,2
Emisja CO2 110 g/km
Prędkość maksymalna 166 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 16,8 s
Cena wersji podstawowej 43 900
Cena wersji testowej 58 000

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole