Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

Autor: Mariusz Gaj

Zdjęcia: Daniel Janczyk

 

 

     

 

Wstęp:

Konkurencja wśród miejskich aut jest od dawna bardzo zacięta. Ponadto z każdym miesiącem pojawiają się kolejne modele, które zwiększają i tak już dużą konkurencję. Co trzeba więc zrobić żeby wyróżnić się z tłumu miejskich autek? Dziś przy pomocy Peugeota 207 postaramy się przybliżyć segment miejskich aut.

Historia:

Peugeot 207 jest z nami na rynku od 2006r. W tym roku Peugeot 207 został poddany niewielkiemu liftingowi, który ma uatrakcyjnić model i poprawić sprzedaż. Peugeot 207 sprzedawany jest w czterech wersjach nadwoziowych(3- lub 5-drzwiowy hatchback, kombi SW oraz wersja CC).

 

           

 

Konkurenci:

Peugeot 207 swoich głównych rywali upatruje w modelach z dwóch kontynentów. Z jednej strony mamy świetnego VW Polo, który jest znany ze swojej niezawodności oraz zmasowany atak przyzwoitych aut z Azji a mianowicie Honda Jazz i Hyundaia i20.

 

         

 

Wygląd zewnętrzny:

Patrząc na wygląd Peugeota 207 z łatwością można dostrzec że linia nadwozia jest kontynuatorką modelu 206. I dobrze. Po co psuć wzór jakim był model 206, który był hitem sprzedaży przez wiele lat. Spoglądając na 207 widzimy bardzo dynamiczny design, choć z założenia ma być to autko miejskie to nikt nie powiedział że nie może dawać wrażenia mocy i siły. Dynamikę podkreślają linie skierowane ku dołowi pokrywy silnika, elegancki zmodernizowany pas przedni oraz tylne światła diodowe. Najważniejsza rzecz w wyglądzie Peugeota 207 dzieje się z przodu auta. Widząc przód auta nie sposób oderwać od niego wzroku, wszystko za sprawą niezwykłych świateł. Reflektory w 207 to już tradycja zaczerpnięta z 206, gdzie na innych użytkowników spoglądają urodziwe ,,kocie oczy”. Nasz testowy model to 5-drzwiowy hatchback. Trzeba przyznać że Francuzi zrobili naprawdę ładne nadwozie. Tylna linia nadwozia delikatnie opada w dół przez co bagażnik jest pojemny jak na autko miejskie.

 

             

 

Wnętrze:

Wnętrze auta nie jest obszerne, ale nie tego oczekuje się od autka miejskiego. Siadając za kierownicą Peugeota widzimy przed sobą ogromną szybę która zdecydowanie ułatwia podróżowanie i nie ogranicza w żaden sposób widoczności. Ciekawym rozwiązaniem jest cofnięcie lusterek bocznych oraz dodanie małych bocznych okienek przy bocznych słupkach. Deska rozdzielcza jest czytelna i nie sprawia trudności z odczytaniem podstawowych parametrów auta. Małe zastrzeżenia mam co do wyglądu wskaźników. Dawniej białe tarcze i czerwone podświetlenie były zarezerwowane dla aut stricte sportowych, Peugeota 207 trudno jest nazwać takim autem. Kokpit i wszystkie przyciski są łatwo dostępne, sterowanie urządzeniami nie powinno przysporzyć najmniejszego trudu. Przy kratkach nawiewu można odnaleźć wstawki, które mają rozweselić wnętrze. Mają imitować aluminium, lecz niestety wykonane są z plastiku i wyglądają dość tandetnie. Z tyłu sytuacja z miejscem wygląda nieco gorzej niż z przodu. Z tyłu w Peugeocie jest niezbyt wiele miejsca. Nie tylko wyższe osoby mogą narzekać na brak miejsca, brakuje go szczególnie na nogi. W miejskich samochodach dość istotną rolę ma pojemność bagażnika. Peugeot może poszczycić się pojemnością na poziomie 270 litrów. Pojemność można zwiększyć rozkładając tylne fotele, co nie jest łatwe, a ponadto i tak nie uzyskamy płaskiej podłogi. Bagażnik jest mało foremny przez wnęki kół, które dość głęboko wnikają do bagażnika, przez co trudniej jest go wykorzystać.

 

           

 

Wyposażenie:

Wymagania klientów ciągle rosną. Także nabywcy aut miejskich nie chcą spartańskich samochodów. W standardzie znajduje się m.in. ABS, cztery poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz i komputer pokładowy. Bardzo funkcjonalnym drobiazgiem który znajdujemy w coraz większej liczbie aut jest automatyczny włącznik świateł- światła same włączają się po uruchomieniu silnika. Od kilku lat mamy obowiązek jazdy na światłach przez całą dobę więc nie obawy że zapomnimy ich ,,zapalić”. Nie trafionym pomysłem jest umiejscowienie uchwytów na napoje. Wprawdzie są aż dwa-co w małym aucie jest rzadkością- niestety ich umiejscowienie pozwala wygodnie korzystać tylko pasażerom tylnej kanapy. Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest mignięcie kierunkowskazami trzy razy po delikatnym dotknięciu dźwigni. Dla jednych jest to duże ułatwienie, dla innych nie. Dla mnie ta funkcja jest bardzo przydatna w przypadku zmiany pasa ruchu.

 

 

Silnik i właściwości jezdne:

Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe i dwa diesle. Ze względu na wysoką cenę i niezbyt duże przebiegi roczne aut miejskich najrozsądniejszym wyborem będzie benzyna. Testowy egzemplarz był napędzany jednostką o pojemności 1.4 i mocy 75KM. Dostępna jest również mocniejsza wersja o mocy 95KM. Producent postawił na sprawdzone rozwiązanie-niezbyt duża pojemność, cztery zawory na cylinder, ale żadnych ekstrawagancji typu turbodoładowanie czy bezpośredni wtrysk benzyny. Niestety takie rozwiązania okupione są dość dużym zużyciem paliwa jak na auto miejskie. Spalanie powyżej 8 litrów na 100km w cyklu miejskim to nieco za dużo. W mieście istotna jest zwrotność i to Peugeot nikogo nie zawiedzie. Peugeot 207 ma proste rozwiązanie, stosowane od wielu lat we wszystkich autach miejskich. Z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Auto prowadzi się całkiem nieźle, zachowując kompromis pomiędzy komfortem a własnościami jezdnymi. W Peugeocie 207 na próżno możemy szukać sześciostopniowych skrzyń biegów. Auta miejskie z racji swojej nazwy i praktyki rzadką udają się w trasy więc spokojnie, brak ,,szóstki” nie jest problemem. Skrzynia biegów mogłaby chodzić precyzyjnie.

 

 

Podsumowanie:

Peugeot 207 jest godnym następcą 206. Dobre wykonanie, ale przede wszystkim zachowanie niepowtarzalnego stylu pozwoliło na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jak na auto miejskie jego cena jest dość wysoka i to mimo benzynowego silnika pod maską. Blisko 50 tysięcy zł za auto miejskie w podstawowej wersji to sporo biorąc pod uwagę fakt, że auto można doposażyć wedle własnych upodobań co oczywiście kosztuje. I to całkiem sporo. Ale dobrze że jest taka możliwość. Na Peugeota 207 zdecydują się przede wszystkim osoby, które lubią poruszać się nietuzinkowym autem oraz lubią i cenią charakterystykę francuskich samochodów.

 

 

Dane techniczne Peugeot 207 1.4 Trendy
Silnik benzynowy, R4, 16 zaw.
Typ zasilania paliwem wtrysk wielopunktowy
Pojemność 1397 cm³
Moc maksymalna 70 kW (95 KM), 6000 obr/min
Maks. moment obrotowy 136 Nm, 4000 obr/min
Skrzynia biegów manualna, 5 biegowa
Zbiornik paliwa 50 l
Napęd napędzane koła przednie
Wymiary (dł./szer./wys.) 4030 x 1748 x 1502 mm
Masa własna 1178 kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie 8,1 / 5,0 / 6,1
Emisja CO2 145 g/km
Prędkość maksymalna 185 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Cena wersji podstawowej 49 200 zł
Cena wersji testowej 56 700 zł

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole