Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Autor:   

Autor: Bartosz Wirkowski

Zdjęcia: Daniel Janczyk

 

 

 

Mini Cooper Cabrio

Mini to klasyka motoryzacji, perła brytyjskiego przemysłu samochodowego, kultowy samochód lat 60tych i 70tych. Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że produkcja tego auta stanie na zawsze i nowe egzemplarze nie wyjada nigdy więcej z linii produkcyjnej (w roku 2000 formalnie z taśmy zjechał ostatni Mini). Po przejęciu przez BMW fabryk w Wielkiej Brytanii pojawił się pomysł „reaktywowania” autka po nieco zmienioną nazwą: MINI. Tym razem w ręce naszej redakcji wpadła kontynuacja kultowego auta: i tu uwaga! w wersji cabrio…

 

       

 

Stylistyka zewnętrzna

Wszystkie modele MINI cechują się oryginalną, niepowtarzalną stylistyką. W przypadku cabrio przednia część samochodu jest niemal identyczna jak u pozostałych modeli (charakterystyczne światła oraz różne elementy, których zastosowanie leży już w indywidualnym guście klienta). Przyjrzyjmy się więc różnicom. Po pierwsze linia boczna jest skrócona względem innych modeli tej marki. Po drugie rzecz oczywista-dach. Czas otwierania/zamykania zadaszenia wynosi 15 sekund, a sam dach został wykonany z twardego i wytrzymałego materiału. Jego wygląd oparty jest na stylistyce „normalnych” modeli MINI Coopera i prezentuje się lepiej niż przyzwoicie.

 

          

 

Wnętrze

Wnętrze Coopera najlepiej określają dwa słowa: elegancki i niepraktyczny. Testowany model został wykończony w kontrastujących ze sobą barwach. Fotele oraz tylnia kanapa zostały obszyte kremową skóra . Tym samym kolorem zostało wykończone większość wewnętrznych elementów drzwi. Pozostałe elementy takie jak deska rozdzielcza, czy tył foteli zostały wykończone czarnymi, najczęściej skórzanymi elementami. Całość daje powalający efekt. A teraz druga strona medalu czyli funkcjonalność. Zacznijmy od deski rozdzielczej, której elementy zostały rozrzucone na niemal połowie kokpitu. Najbardziej niepraktycznym, acz oryginalnym rozwiązaniem jest duży prędkościomierz, umieszczony w centralnej części. Każdego kierowce uderza również mała wielkość schowków oraz ich niewielka ilość. Jeżeli chodzi o komfort jazdy to stoi on na wysokim poziomie, dzięki sportowym fotelom, które zapewniają dobre trzymanie boczne. Tylna kanapa z powodu braku miejsca może natomiast służyć jedynie jako miejsce na damską torebkę lub torbę z zakupami.
Samochód został wyposażony w system Easy Load zwiększający otwór bagażnika. Mimo to jego pojemność przy złożonym dachu wynosi zaledwie 125 litrów, zaś po jego rozłożeniu 170. Za to naprawdę wielką przestrzeń bagażową zyskujemy po złożeniu (i tak bezużytecznej ;)) tylnej kanapy- bagażnik tego niedużego auta rozrasta się aż do 660 litrów.

 

 

Prowadzenie

Dzięki szerokiemu rozstawowi osi oraz sportowemu zawieszeniu auto świetnie się prowadzi. Stosunkowo miękkie zawieszenia zapewniają dobry komfort jazdy. Testowany model został wyposażony w jednostkę o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM, która zapewnia przyzwoite osiągi, umożliwiając dynamiczną jazdę zarówno w cyklu miejskim jak i w trasie, zadowalając się całkiem niskim spalaniem ( 7,4 w cyklu miejskim 4,7 w cyklu mieszanym 5,7 w trasie). Samochód został wyposażony w system start/stop, który w dużej mierze przyczynia się do redukcji spalania, szczególnie w cyklu miejskim.

 

     

 

Podsumowanie

Słowem podsumowania, największymi zaletami MINI Coopera Cabrio są stylistyka i jego właściwości jezdne. Jeżeli chodzi zaś o wady to największymi są niska funkcjonalność auta oraz jego cena (w przypadku testowanego modelu 114 900 złotych).
Komu więc moglibyśmy polecić ten samochód? MINI Cooper Cabrio wydaje się być wręcz idealnym samochodem dla pań. Stylowy, łatwy w prowadzeniu, co więcej potrzebne jest do jazdy kobiecie? W swojej „klasie” ma on jednak poważnego rywala: jest nim dużo tańszy Fiat 500 CC…
 

 

Dane techniczne MINI Cooper Cabrio
Silnik benzynowy
układ / cylindry R/4
Pojemność  1598 cm³
Moc maksymalna 88 kW (120 KM), 6000 obr/min
Maks. moment obrotowy 160 Nm, 4250 obr/min
Skrzynia biegów manualna, 6 biegowa
Zbiornik paliwa 40 l
Ilość drzwi / miejsc 2/4
Wymiary (dł./szer./wys.) 3699 x 1683 x 1414 mm
Masa własna/ładowność 1240kg / 125-660kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie 7,4 / 4,7 / 5,7
Emisja CO2 199 g/km
Prędkość maksymalna 198 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Cena wersji testowej 114 900 zł

 

 

źródło: auto-strefa.pl
Wszelkie kopiowanie bez zgody zabronione!

Więcej z kategorii Samochody nowe

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole