Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji

Produkowana od 1951 roku Toyota Land Cruiser na miano legendy zapracowała już dawno. Jej waleczne serce zostało docenione na całym świecie – nawet na Antarktydzie. Do salonów trafiła właśnie zmodernizowana wersja Land Cruisera 150 na rok modelowy 2014.

 

 

W najnowszym Land Cruiserze z zewnątrz największym zmianom poddano przód pojazdu. Wyżej poprowadzono linię maski, na nowo zaprojektowano reflektory przednie ze światłami LED, które zostały zintegrowane z grillem w bardziej masywną niż dotychczas strukturę. Pionowe poprzeczki grilla przechodzą bezpośrednio w górną część zderzaka, dając wrażenie większej masywności przodu. Reflektory z technologią LED do jazdy dziennej i nocnej mają zupełnie nowy, bardziej pionowy kształt, oraz oznaczenia „Land Cruiser” na kloszach. Nowy jest także przedni zderzak i światła przeciwmgielne.

 

Mimo nowego przodu nadwozia, nie zmienił się kąt natarcia, który nadal wynosi 32 stopnie. Pozostałe parametry terenowe zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie (kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42 stopni, głębokość brodzenia 70 cm).

 

 

Modernizacji poddane zostały też elementy zawieszenia z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności (KDSS – Kinetic Dynamic Suspension System), dzięki czemu wzrosły możliwości Land Cruisera w terenie i stabilność prowadzenia na drodze. KDSS pozwala na samochodowi na bardziej stabilny wykrzyż kół w trudnym terenie. Podobnie jak do tej pory dostępne jest także aktywne zawieszenie z trzema trybami pracy: normalnym, komfortowym i sportowym. Dodatkowo tylne zawieszenie ma regulowaną wysokość i system auto-poziomowania.

 

W tylnej części nadwozia zmieniony został wygląd świateł, również noszących oznaczenie modelu. Na drzwiach bagażnika pojawiło się także większe, chromowane wykończenie wokół tablicy rejestracyjnej. Land Cruiser otrzymał także nowe wzory felg 17- i 18-calowych, oraz cztery nowe kolory nadwozia: odcień czarnego, ciemnozielonego, ciemnoniebieskiego i brązowego.

 

Wewnątrz zauważymy nowy panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4,2-calowym wyświetlaczem centralnym oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń. Poprawiły się też materiały wykończeniowe, a wnętrze otrzymało nowe odcienie dwukolorowej tapicerki – czarny i kość słoniową.

 

 

Pod maską Land Cruisera 150 może pracować silnik benzynowy V6 o pojemności 4-litrów, mocy 282 KM i maksymalnym momencie obrotowym 385 Nm, lub 3-litrowa jednostka Diesla o mocy 190 KM i 420 Nm, dostępnych już od 1600 obr./min. W przypadku tego drugiego silnika dostępny jest moduł PowerBoost, zwiększający moc do 225 KM i moment obrotowy do 500 Nm.

 

Wersja benzynowa występuje z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast wersja z silnikiem Diesla z manualną skrzynią 6-stopniową lub automatyczną 5-stopniową.

 

Wraz z modernizacją modelu, na polskim rynku pojawiły się także nowe wersje wyposażeniowe. Trzy wersje bazowe to Prado, Premium, oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Wprowadzona została także wersja specjalna na polski rynek -„Invincible”. Uwierzcie na słowo, jej wyposażenie jest bardziej, niż kompletne.

 

Ceny nowego Land Cruisera 150 rozpoczynają się od 189 tys. zł w przypadku wersji trzydrzwiowej i 199 tys. zł. z nadwoziem pięciodrzwiowym.

 

Adam Gieras

Opublikowano na MotoPodPrąd

 

Więcej z kategorii 4x4

Drukuj

Email

 

Ceny paliw

Sprawdź ceny paliw w swoim województwie:

mapka

Informacje

fotoradary

video patrole